همبرگر مخلوط

 موادلازم:

2 قاشق غذاخوری پودرسوخاری نرم

 2 قاشق چایخوری پودرتخم مرغ( خریداری شود)

 یک چهارم قاشق چایخوری ادویه ی باربیکیو

225 گرم گوشت مرغ چرخ شده (پخته نشده)

450 گرم گوشت سینه ی بوقلمون چرخ شده (پخته نشده)

نصف قاشق چایخوری پودر سیر

 نصف قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه

6 برش بیکن بوقلمون

یک سوم فنجان پنیر رنده شده (اختیاری)

6 عدد نان همبرگری کوچک

2 قاشق غذاخوری پیازچه ی خرد شده

طرز تهیه:

دریک کاسه ی کوچک، پودرسوخاری، پودر تخم مرغ  و ادویه ی باربیکیو را اضافه کرده، گوشت مرغ را به آن بیافزایید و بخوبی مخلوط کنید و از این مواد، 6 عدد همبرگر به ضخامت 0.5سانت درست کنید.

دریک کاسه ی دیگر گوشت بوقلمون، پودر سیر و فلفل را اضافه  کرده و از آن هم 6 عدد همبرگر به قطر 1 سانت تهیه  کنید  و هر یک  از آنها را بروی همبرگرهای تهیه شده  ازمرغ قرار دهید و کناره های آنها را به هم فشار دهید یک  بیکن بوقلمون را اطراف  این همبرگر قرار دهید و با خلال دندان آنها را به هم متصل کنید.

این همبرگرها را بروی گریل قرار دهید،  بهتر است سینی  مشبک گریل را ابتدا را روغن چرب کنید تا گوشتها به آن نچسبند. حرارت  را بروی درجه ی متوسط تنظیم کنید و به مدت  14 تا 18 دقیقه  آنرا بپزید. از دماسنج داخل گوشت  استفاده کنید، هر طرف همبرگر باید به دمای 165 درجه ی فارنهایت برسد، درنیمه ی زمان پخت همبرگرها  را زیرو رو کنید. چنانچه تمایل دارید هنگامیکه یک طرف همبرگر پخته شد و آنرا معکوس کردید در دقیقه ی آخر پخت بروی سطح پخته شده پنیر رنده شده، بپاشید.

 حرارت را کم کرده واجازه دهید همبرگرها بروی حرارت  گریل گرم بمانند. خلالهای دندان را جدا کرده و همبرگر را درون نان قرار دهید  و مقداری پیاز خرد شده روی آن قرار داده و سرو کنید .

 اطلاعات تغذیه ای:

 6 واحد سروینگ از این مواد تهیه می شود، درهر واحد:

 کالری : 331، چربی کل : 10 گرم( 3 گرم چربی اشباع) ، کلسترول: 83 میلی گرم  ، سدیم: 668 میلی گرم ، کربوهیدرات: 28 گرم( 5 گرم فیبر و 6 گرم شکر)، پروتئین: 34 گرم

جایگزین ها:  4 واحد  گوشت  بدون چربی و 2 واحد  نشاسته

منبع:

http://www.diabeticlivingonline.com/recipe/chicken/three-meat-burgers